2015. június 29. 23:42 - MasterDwalin

Bevezető a Warzone-ba I/b: Kezdődobozok pontértéke, Warlord kreáló táblázat és a Pszihikus erők!

5537023_orig.jpg

Tegnap került fel a blogra a Warzone: Resurrection-t bemutató sorozat első része és mivel sok erre irányuló kérdést kaptam, úgy gondoltam írok egy kiegészítő részt! Ezt olvashatjátok lejjebb:

 

A Kezdődobozok pontértéke

Nos azt már írtam, hogy a legjobb egy kezdődobozzal kezdeni a játékot, és, hogy sacc/kb. az 500 pont ki is hozható belőle. Bár a Dark Legion és Brotherhood dobozok kiegészítésre és egy kis plusz munkára szorulnak.

A pontértékek változhatnak annak függvényében, hogy milyen felszereléseket és mennyit választunk, de nagyjából a következőkre számíthatunk:

Capitol - kb. 440 pont (1 Warlord + 2 Troop + 1 Light Vehicle)

Mishima - kb. 449 pont (1 Warlord + 2 Troop + 1 Light Vehicle) 

Cybertronic - kb. 490 pont (1 Warlord + 2 Troop + 1 Light Vehicle+ 1 Spec tiszt) 

Bauhaus - kb. 475 pont (1 Warlord + 2 Troop + 1 Light Vehicle) 

Imperial - Ministry of War - kb. 490 pont (1 Warlord + 2 Troop + Light Vehicle + 1 Lord/Spec tiszt) 

Imperial - Wolfbanes - kb. 490 pont (1 Warlord + 2 Troop + 1 Light Vehicle + 1 Lord)

Brotherhood - kb. 315 pont (2 Troop, 1 Light Vehicle + 1 Support/ vagy Spec tiszt)

Dark Legion - kb. 215 pont (2 Troop + 1 Support + 2 Spec tiszt)

Tehát, ha így kalkulálunk akkor a Brotherhood-hoz és a Dark Legion-höz vennünk kell egy külön Warlordot, ami megdobja a pontszámot. (Egyébként ezzel jobban is járunk, szerintem. Ennek a 2 frakciónak drága és ütős Warlord választásai vannak, amik köré épül a sereg. Főleg a  Legion-nél)

 

Warlord készítése házilag

A játékhoz tavaly jelent meg az első kiegészítő könyv, a Heroes of the Solar System. Ez a könyv (amit természetesen ingyen le lehet tölteni a Prodos honlapjáról) egyrészt hozott egy rakás új egységet, másrészt egy új opciót, a Warlord kreáló táblázatot!

Hogyan is működik ez?

Ezt akkor használhatjuk, ha nem a sereglistánkban lévő Warlordot akarjuk hozni. Egy ilyen Warlord használatához az ellenfél beleegyezése kell, illetve versenyben csak akkor hozható, ha azt a szabályok engedik!

De, hogy is zajlik maga a művelet?

Minden frakciónál adott, hogy melyik egységekből lehet Warlord-ot kreálni. Miután kiválasztottuk a nekünk tetszőt, ki kell választanunk az opciók közül, hogy a Warlord 'Közelharci' ,'Távolsági' ,Tech' , vagy 'Pszi' lesz-e.

Ezek egyrészt befolyásolják, hogy hány 'Nyersanyagkártyát' biztosít a játékhoz, másrészt megszabják milyen felszerelésekkel lehet ellátni hősünket.

Ez a  választás adja a Warlord induló pontszámát is.

Ezután további plusz pontokért módosíthatjuk az eredeti model statisztikáit. (Erről bővebben a könyvben olvashattok)

Ezután ki kell választanunk az opciókból a nekünk legjobban tetsző távolsági és/vagy lőfegyvereket.

Majd további plusz pontokért módosíthatjuk a fegyver profilt is. (pl. plusz 3 inch lőtáv, plusz 2 erő)

Ezután további pontokért felszereléseket vehetünk a Warlordnak (pl. Gázálarc, Medipack)

És ennyi. Kész is a 100%-ban házi készítésű Warlord-unk!

Ha még jó konverziót is készít hozzá az ember, akkor aztán kifejezetten jól tud kinézni egy ilyen figura az asztalon!

 

A Pszihikus erőkről és sereg bónuszokról

Mivel a játék egy tech-fantasy, természetesen itt is van "mágia". A Mutant Chronicles világában ezeket Pszihikus erőknek hívják. A jelenlegi játszható frakciók közül négynek van ilyenje:

A Testvériség (Brotherhood) használja az 'Art'-ot, amit én Erőnek fordítok. Ez a Fényből és Istenből eredő, jóságos erő, ami az emberiség titkos fegyvere a Sötét Légió ellen. Bár csak kevesen képesek megzabolázni ezeket az erőket.

A Sötét Légió (Dark Legion) rendelkezik az Erő ellentettjével, a Sötét Szimmetriával (Dark Symmetry), ami a Sötét Lélektől, a Légió vezérétől származó gonosz, mágikus erő. 

A Mishima Megacorporation lakosságának köreiben nagyobb számú az Erő érzékeny emberek száma, ezért már a kezdetekkor a Testvériség szövetségesei voltak. Egészen addig amíg pár száz évvel ez előtt a Testvériségben egy belső konfliktus zajlott a hatalomért. A Mishima vezetés úgy ítélte meg, hogy a Testvériség nem érdemes többé a bizalomra, és megalapították a saját Erővel foglalkozó intézményeiket a Megvilágosodás Iskoláit (Schools of Enlightment). Itt az Erő érzékeny Mishima tanoncok ezen képesség egy alternatív verzióját a 'Ki'-t tanulmányozzák.

A negyedik pszihikus képességeket használó frakció a Wolfbanes, akik a 'Rúna mágiát' (Runic Magick) sajátították el. Ezen erők forrása általában egy tárgy, azaz Rúna. A Rűna Mágia eredete egészen az ősi Föld bolygóig nyúlik vissza, ezért a Testvériség fokozottan figyeli a mágia ezen formáját, az eretnekség legapróbb jeleit kutatva....

Nos miként működnek ezek a játékban? Ezek az erők plusz pontokért megvásárolható képességeket jelentenek, melyeket általában a 'Psychyc' típusú Warlord-unknak vehetünk, de egyes esetekben sima egységeknek, vagy akár az egész seregnek is.. lásd Testvériség!

Ezeknek három típusa van:

Lövedék típus (Shooting type): kvázi egy távolsági fegyver, annyi különbséggel, hogy RS helyett WP tesztet dobunk, és a célpont sem Armour tesztet ,hanem WP tesztet kell dobjon. A fedezék módosítók ugyan úgy beleszámítanak a lövés kalkulálásába!

Áldás típus /igen most olyan szabadfordítós kedvem van/ (Buff): általában valamilyen erősítő, gyógyító képesség amivel saját egységeinek segíthetjük

Átok típus (Debuff): Általában az ellenfelet hátráltató, érték rontó képességek 

Nos, de felmerül a  kérdés a többi frakció, akik nem használnak Pszihikus erőket, mit kapnak?

Ezen céges seregeknek 'Sereg bónuszai' vannak, melyek általában Pszi gátló képességek, vagy speciális felszerelések és fegyverek nyújtotta bónuszokat, buffokat, plusz képességeket és egyéb nyalánkságokat takarnak. Ezeket is a Warlord-unknak vagy más egységünknek vesszük plusz pontokért.

Mindegyik cégnél más adja ezeket a bónuszokat:

Capitol - Regimentek specializációi

Bauhaus - Doktrinák

Cybertronic - Bionikus beültetések

Imperial (Ministry of war) - Kitüntetések

Nos ennyivel akartam még kiegészíteni az első cikket!

Továbbra is, bármi kérdés van, ne kíméljetek! :)

És várunk minden érdeklődőt a Magyar Warzone Resurrection Játékos Bázis Facebook csoportjában!

 

 Vasárnap jelentkezem az igazi 2. résszel, ami a háttértörténetről fog szólni!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asztropata.blog.hu/api/trackback/id/tr447580448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerry666 2015.06.30. 01:24:13

Csak egy apró helyesbítés kollegina. A Dar Legion kezdő doboz 247 pont.
5 zombi+2 csúzli 66
-"- 66
1 Razide 75
2 necromutatn leader 40

summa 247

A Brotherhood pedig 410
5 troop (2spec fegyó+doki) 95pt
5 troop (2spec fegyó+doki)95pt
2 inqvisitor 70pt
1 judicator (minden putypuruttyal)150

A többit nem számoltam még ki:P

MasterDwalin 2015.06.30. 11:26:34

@gerry666:

Mint írtam ez attól függően változik, miből mennyit veszel! Zombiknál pl. a HMG és a Plaguedealer is más pont, és kombinálhatóak is!
Ezek olyan pont összeadások amikhez nincsenek spec fegyverek hozzáadva!
Ezért van ott a kb. :P Szóval a saját szád íze szerint még növelhetőek, variálhatóak! Ez csak tájékoztató jellegű, mindenki számolja ki magának, hogy a saját elképzelése hány pont :)

gerry666 2015.06.30. 11:55:57

@MasterDwalin: Öhm én ezt értem de ennél a két frakciónál pont nincs ott a Kb jelző azért írtam :D

MasterDwalin 2015.06.30. 12:16:33

@gerry666:

Ejjj.... miket nem találsz te :D