2015. június 28. 11:46 - MasterDwalin

Bevezető a Warzone-ba I.: A játék alapjai, és a kezdeti lépések!

10379887_630237313733758_6537426547650219398_o.jpg

Ha valaki követi a blogom már egy ideje az tudhatja, hogy elég sokat foglalkozom kedvenc játékrendszerem, a Warzone: Resurrection bemutatásával, népszerűsítésével. A D21-es Bázisban már három tesztnapot szerveztem, és a Mini Games Day rendezvényen is demóztam a játékot. 

Ezek mellett elindítottam egy egyre bővülő Facebook csoportot, ahová várunk minden kedves érdeklődőt! 

Az Asztropata blog először híroldalnak készült, majd GW orientált pletyka oldal lett. Sokat gondolkoztam azon, hogy a Warzone témájú cikk ötleteimet ide, vagy egy új blogra írjam-e. Végül úgy döntöttem maradok a szokott formánál és ezért nem indítok új blogot.

Ez a bejegyzés a hetente megjelenő Warzone témájú, ismeretterjesztő sorozatom első része, amiben a játék alapjait ismertetem és adok pár tippet a kezdéshez is. A következő rész a háttérvilágról fog szólni, azután pedig az összes játszható frakcióról készül majd egy-egy önálló cikk.  

Na vágjunk bele....

Általános infók

A Warzone egy 32mm-es (heroic scale) figurákat használó skirmish/nagy sereges hibrid wargame, ami a Mutant Chronicles sötét, futurisztikus, techno-fantasy világában játszódik. A rendszert lehet skirmish szinten 15-25 figurával, vagy nagy sereges szinten, 50-100 figurával is játszani. Bár megjegyezném a skirmish szint a jellemző.

A játék 4x4-es vagy 6x4-es asztalt használ, minimum 45%-os terep borítottsággal, de minél több a terep annál jobb! 

A játék D20-at, tehát 20 oldalú dobókockát használ. Mikor egy tesztet dobunk, pl. hogy eltaláltuk-e az adott célpontot, mindig a szükséges értéket vagy annál kisebbet kell dobnunk! Szóval a folyton kicsiket dobó wargamerek előnyben ;) 

Az egység aktivációs rendszer

A rendszerben váltott aktiváció van, ami azt jelenti, hogy miután az egyik játékos aktivált és cselekedett egy osztagával a másik játékos jön. Az aktivációt az is megspékeli, hogy a játékban minden figurát külön aktiválunk egy osztagon belül.  (pl. 1. játékos aktiválja az 5 fős Hussar osztagát, és azon belül külön-külön cselekszik minden figurával. Miután az osztag minden figurája cselekedett jön 2. játékos. És így tovább míg el nem fogynak az osztagok. Ekkor kezdődik a következő kör)

Ebből a szempontból a solo figurák is egy külön osztagnak minősülnek.  De, hogy is néz ki ez az aktiváció a figurák szintjére lebontva?

Minden egyes figura rendelkezik 2 aktivációs ponttal (kivéve a járművek, ahol az egységkártyán található az aktivációs pontok mennyisége). 

Maradjunk az előző példánál: aktiváltunk egy 5 fős Hussar osztagot. Ezután tetszőleges sorrendben aktiválnunk kell az osztag összes tagját. Miután kiválasztottuk a kérdéses figurát, rendelkezhetünk annak 2 aktivációs pontjával. Mikor ezeket elhasználjuk jön a következő figura az osztagban. 

Itt jön a kérdés, mire lehet költeni ezeket a pontokat?

Az akciók

Vannak 1 pontba kerülő akciók, és 2 pontba kerülő akciók.

1 pontba kerül: -a 'Mozgás'(M értéknek megfelelő inch mennyiséget tehet meg a figura végtelen fordulással, irányváltással),

-a 'Roham'(M értéknek megfelelő inch mennyiség kétszeresét lehet megtenni egyenes vonalban),

-a 'Lövés',

-a 'Közelharc',

-a 'Célzás' (+2-t ad a model RS értékéhez az első lövésnél, illetve ha járműre lő, az adott játékos választja ki melyik rendszerbe csapódik a lövedék),

-a 'Fedezék mögé bújás'( 'Light Cover'-t 'Heavy Cover'-é tesz arra a körre a model számára),

-a 'Morál teszt'(ha egy körben elveszíti az osztag az 50% vagy 75%-át),  

-a 'Passz'  (a model átadja a körét a következőnek),

2 pontba kerül: -a 'Futás' (M értéknek megfelelő inch mennyiség kétszeresét teheti meg a model egyenes vonalban),

-a 'Gyorstüzelés' (A fegyver  lőtávja lecsökken a felére, de +1 RoF-ot és -2 RS-t kap),

-a 'Őrposzt' ( Az adott model befejezi a körét, és kap 1 aktivációs pontot, amit az ellenfél körében használhat fel sikeres LD teszt esetén: 'Lövés'-re, 'Mozgás'-ra, 'Közelharc'-ra vagy 'Lebukás'-ra) /'Lebukás': +2-t ad a fedezéknek, ha a figurára lőnek/

Fontos megjegyezni, hogy egy figura, egy körben, egy fajta akciót, csak egyszer hajthat végre!

Léteznek speciális Osztag akciók is, de ebbe most ne menjünk bele, mert nem alkalmazzuk őket olyan gyakran, hogy ebben a gyorstalpalóban szerepeljenek.

Az egységkártyák felépítése

A játékban minden figurához jár egy 'Egység kártya' melyen az adott figura minden karakterisztikája és értéke szerepel. 

Ez itt egy Bauhaus Hussar kártyája:

 img128.jpg

A rajta látható értékek a következők:

M: Mozgás

CC: Közelharci érték

RS: Célzási képesség

ST: Erő

CON: Állóképesség

WP: Elme 

LD: Morál

W: Sebpont (Klasszikus nevén Élet :P ) 

A: Páncél 

Csak a bemutatás kedvéért itt egy jármű kártya is, amin elmondom mi különbözik az előzőhöz képest:

img127.jpg

AV Front: Elülső páncél bónusz (ez annak jár aki rálő!)

AV Back: Hátsó páncél bónusz (ez annak jár aki rálő!)  

AP: Aktivációs pontok száma

A járműveknek nem W-je van, hanem 4 Rendszere: Test, Motor, Lábak/kerék/lánctalp, Elsődleges fegyver

Ezekben a rendszerekben van adott számú (általában 3 vagy 4) sebpont. Ezeket kell 0-ra vinnünk, ha el akarjuk pusztítani a járművet. Pl. ha a lábakat vagy a fegyvert lőjük ki annyi a mozgásnak és az elsődleges fegyverrendszernek, de ha a testet vagy a motort redukáljuk 0-ra, akkor a jármű elpusztul, kis mázlivan fel is robban. 

Az egységkártyákon az adott speciális képességek is le vannak írva (kivéve a generikusak), de ami ennél fontosabb az a fegyver profil.

Ennek részei:

R: Hatótáv

ST: Erő (ha +n akkor azt a figura ST értékéhez kell adni)  

ROF: Hány kockával dobjuk a lövést

ROA: Hány kockával dobjuk a közelharcot

AVV: Páncélátütő képesség a járművek ellen

Type: Fegyver típusa

 A fedezékrendszer működése

Nem szeretnék nagyon a mélységekbe elmenni, mert nagyon sűrű lesz a cikk, de azért szót ejtenék még a fedezékrendszer működéséről.

Ebben a játékban nem egy plusz mentő dobást biztosít a fedezék, mint pl. a W40k-ban, hanem nehezebb téged eltalálni. A könnyű terep 2-vel a nehéz pedig 4-el csökkenti a tüzelő figura RS, tehát célzási értékét. Ezek összeadódnak, de, ha 2 terepnél több blokkolja a 'Line of sight'-ot akkor arra a célpontra nem lőhetünk! 

Lövésnél még van egy érdekes szabály, mi szerint ha 12 inchen belül van egy ellenséges figura, melyre rálátunk, akkor arra is kell lőnünk! Ha más célpontra akarunk tüzelni, akkor sikeres LD tesztet kell tennünk. (vagy ha megvan a 'Target Sense' képesség ez LD teszt nélkül is megy)

A játékkártyák

Egy elemet szeretnék még kiemelni a játékkal kapcsolatban, ez pedig a felhasználható játékkártyák típusai.

Az alap kártya típusunk, amely minden csatában ott lesznek nekünk, az a "Nyersanyag kártya". 

Honnan kapjuk ezt a kártyát?: Troop választások tisztjeiért 1, Warlord (azaz a vezér) figuránként pedig 3 vagy 4 kártya jár, ez típus függő.

Ha a Troop tisztünk meghal, elveszítjük az általa biztosított kártyát! Ha a Warlord-unk hal meg, akkor az általa biztosított kártyák felét veszítjük el! 

Mire lehet használni őket?: - Vehetsz az adott nem jármű figurának még egy aktivációs pontot; - Adhatsz az adott egységnek +3 'Heal'-t, ha bekap egy sebet (ez egy mentő dobás, ha az egység páncélja nem vette volna le a támadást),- Megnövelheted a figura RoF/RoA értékét 1-el;

Itt is megjegyezném, hogy az ilyen típusú bónuszoknál is, egy fajtát, egy figurára, egy körben, csak egyszer lehet alkalmazni! 

Valamint egyes egységek különleges képességeinek aktiválásához is kártyát kell felhasználnunk!

Létezik egy 'Advanced game' játékmód is, amihez egy 30 lapos kártyapaklit kell építenünk, amiben különböző buffokat és extra felszereléseket tartalmazó kártyák vannak. Ezeket nevezzük 'Tactical', 'Strategy' és 'Gear' kártyáknak!

Szerintem ez így is elég részletes beszámoló lett, szóval itt be is fejezném.

Ha valakinek kérdése van tegye fel nyugodtan, itt kommentben vagy a Facebook csoportban!

És itt hagyok egy battle report videót is, vizuális szemléltetés képpen: 

 

A kezdeti lépések 

 Ha megtetszett a Warzone, én első lépésként azt javaslom szerezd be a szabálykönyvet! Ehhez nem kell megvenni a kemény kötetes verziót, elég, ha ellátogatsz a gyártó, a Prodos games honlapjára, ahol a Downloads menüpont alatt ingyenes letöltésként megtalálod a szabálykönyvet és az összes seregkönyvet. (+ az első kiegészítőt a Heroes of the Solar System-et, és a játékkártyákat is)

A legjobb kiindulópont ha az általunk kinézett frakció kezdődobozát szerezzük be elsőként. Ez már kb. 500 pontos csapatot fog biztosítani ami a tanuláshoz ideális szint. És innen lehet majd felfejlődni 1000 és 2000 pont közé, ami az átlag skirmish ütközetek szintje. 

Bár a különböző szintekhez, különböző seregépítési opciók léteznek (ezekről bővebb infót a szabálykönyvben találsz!) mindegyikre igaz, hogy a minimum: 1 Warlord, azaz vezér, és a 2 osztag Troop, azaz alap baka. Létezik még ezen kívül Support (támogató), Lord (solo karakter), Light vehicle (könnyű jármű)/ a Dark Legion-nél e helyett Monster (Szörny) van/, és Heavy Vehicle (nehéz jármű) választás. Léteznek még speciális tiszti egységek, de ezeket nem különböztetjük meg seregépítés szempontjából külön kategóriaként.

Vessünk egy pillantást a kezdődobozokra a seregépítés szempontjából! Erre azért van szükség, mert nem mindegyik olyan egyértelmű Warlord ügyileg, és arra gondoltam ez a kis leírás segíthet tisztán látni:

Capitol: Itt nevesített Warlord, azaz "Big Bob" Watts található a dobozban(a minigun-os). Gond egy szál se.

capitol-starter-box.jpg

Bauhaus: Itt a Warlord egység a Venusian Marshal (a lovon) lesz. Itt egy trükk van. Ez az egység a Heroes of the Solar System kiegészítővel került a játékba, így a szabályai is ott vannak. (+ a kártyáján ugye)  

bauhaus-starter-box.jpg

Mishima: Itt is nevesített Warlord-unk van, Captain Hiroko (középen)

mishima-starter-box.jpg

Cybertronic: Itt két egyforma női figurát találunk a dobozban az androidok és nagy robot melett. Ez azért van, mert történetesen klónokról van szó :) A Dr. Diana egységet igen sokszínűen lehet a seregbe építeni. Lehet spec tiszt a Chasseur-őknek (alap bakák), lehet Lord és lehet Warlord választás is. Jelen esetben az egyik Dianát ennek kell majd használnunk. A másikat pedig gyárilag Lord-nak szánták, mivel 40mm-es talp jár hozzá. Ha spec tisztnek szeretnénk használni akkor egy 30mm-es talpat kell neki kerítenünk! 

cybertronic-starter-box.jpg

 

Imperial - Ministry of war: Itt két gyalogsági tiszt jár a dobozhoz (a lánckardos és a zászlós). Ezek közül az egyiket Warlordnak, a másikat pedig Lord-nak vagy spec tisztnek használhatjuk.

imperial-starter.jpg

Imperial - Wolfbanes: Itt az egyik Pathfinder-ből (elől, kardal és csuklófegyverrel) Warlord-ot a másikból pedig Lord-ot csinálhatunk.

imperial-wolfbane-starter-box.jpg

Brotherhood: Itt trükkös helyzet áll fenn. A két Inkvizítorból (a láncbajonettes fegyverrel középen) Support vagy spec tiszt válhat. Tehát nincs Warlordunk. Vagy veszünk egyet külön, vagy az egyik inkvizitort High Inquisitor Hemilkar-nak proxyzzuk. De van még egy lehetőségünk is. A Heroes of the Solar System kiegészítő behozta a játékba az Egyedi Warlord kreáló táblázatot, melynek segítségével Inkvizitor Warlordot is készíthetünk a saját szánk íze szerint.

brotherhood-starter-box.jpg

Dark Legion: Na itt is az előző eset ismétlődik. Alap esetben egyik egységből sem lehet Warlord. Viszont a Heroes of the Solar System kiegészítő segítségével az egyik Nekromutáns-ból (középen) Warlord-ot lehet kreálni. De mondok jobbat (talán a gyártó célja is ez volt) itt inkább vegyünk egy Warlord-ot magunknak. A Légiónál ugyanis a Warlord-on elég nagy hangsúly lesz. Gyakorlatilag köré építjük majd az egész seregünket és taktikánkat. Nekem ez a tanácsom legalábbis annak, aki Légióval akar kezdeni! 

dark-legion-starter-box.jpg

Remélem informatívnak találtátok a cikket! Bármi kérdés van tegyétek fel bátran! Ha tudok, segítek! 

Jövő hét vasárnap jelentkezem a 2. résszel, amiben a játék alap háttértörténetébe kaphattok betekintést! 

-Dwalin

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://asztropata.blog.hu/api/trackback/id/tr457565236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Monster0503 2015.06.28. 12:24:16

Üdv!
Nagyon Tetszett ez a bemutató.
Fontolóra vettem már Pár napja hogy lehet hogy el kezdek Warzone-ozni,
kezdésnek egy Brotherhood Kezdő pakk-ot néztem ki, mellé egy Crucifier-t és egy Guardiani Oblati-t, szerinted kezdésnek megéri ez a kb 25 000Ft-os sereg?
Választ előre is köszönöm :)

MasterDwalin 2015.06.28. 15:26:26

@Monster0503:

Szia! Örülök, hogy tetszett! :)
A kezdődoboz indulásnak tökéletes, csak a Warlord kiválasztása lesz macerásabb, ahogy fenn is írtam. Én azt javaslom indulásnak tűzd ki az 500 pontot célnak. (a Prodos honlapján ott vannak a seregkönyvek, onnan tudod megnézni mi hány pont) És indulásnál az Art erőkkel (pszi) még ne foglalkozz, csak már ha megy a játék rendszeres szabálykönyv lapozgatás nélkül! (így is sok a különleges képesség amit észben kell tartani!)
A Guardiani Oblati egy elég jó Warlord őrző osztagnak számít, és még jól is néznek ki! A lényeg, hogy ők a Warlord testőrei, tehát egy osztagot alkotnak vele, de ennek részleteit a seregkönyvben találod! A Crucifier pedig a személyes kedvencem, ha a háttér storyról van szó. Alapból egy Lord választásnak minősül, és nem is olcsó. De visszahozza az árát az amiket tud!
A Brotherhood kezdődoboz egy picit alatta van pontban a többinek így lehet a Guardiani is befér az 500 pontba. Ha adhatok egy tippet, akkor lehet megérné a Crucifier-ből Warlordot csinálni a Heroes of the Solar System táblázattal! Vagy jöhet a Hemilkar Inkvizitor proxy!
Kirakok holnap egy kiegészítő cikket amiben leírom a Warlord kreálás menetét ;)
Remélem tudtam segíteni!
Bármi kérdés van, tedd fel nyugodtan! Itt, a Facebook csoportban, de akár inkvizitor.hu-n keresztül is (felhasználóm: MasterDwalin)
Üdv,
Dwalin